30.03.23

ЧЕТВЕР Ранкова зустріч   ЯДС   Математика  Мистецтво


СИНОПТИК
Ввечері погода у Кременчуці проясниться, але до цього моменту небо буде вкрите хмарами. Без опадів.+1'С  +5'с
30 березня відзначається день пам'яті преподобного Олексія, прозваного у народі Олексієм Теплим. На Олексія Теплого, як правило, бурхливо тане сніг. Якщо на Олексія тепло, то весна буде теплою, якщо холодно - весна запізниться. Великі потоки води від танення снігу провіщали мокре літо. У минулі часи казали: "Олексія, чоловік Божий, зиму нанівець зводить", "Зверху пече - знизу тече".



День олівця заведено відзначати щорічно 30 березня. Саме цей день 1889 року вважався днем народження письмового інструменту. Слово "олівець" походить від старої назви свинцю - "олово".


Саме слово «олівець» походить з тюркської мови і дослівно означає «чорний камінь»: кара — чорний, даш — камінь.
Як це не смішно звучить, але простий олівець був колись справжньою сенсацією.
До Дня олівця Кретівська бібліотека – філія розгорнула книжкову виставку – інсталяцію « Його Величність Олівець».
Цікаві факти про олівець:
Перший документ, в якому згадується дерев'яний олівець, датований 1683 роком.
Чи знаєте ви, що одним олівцем середньої твердості можна накреслити лінію довжиною 55 км або написати 45 тисяч слів?
У 1789 році вчений Карл Вільгельм Шеєле довів, що графіт є матеріалом з вуглецю. Він же і дав знайденому матеріалу назва графіт (от др.-греч. γράφω - пишу).
Завдяки простоті й універсальності, протягом тривалої історії існування цей предмет постійно потрапляє у нестандартні і неймовірні ситуації – як реальні, так і вигадані.
Олівці використовують як художню приналежність і знаряддя письма, іграшки та інструменти, реквізит та навіть колекційні об'єкти.
Замислившись, людина може майже повністю згризти дерев'яну паличку з грифелем, з ним літають у космос і підіймаються на найвищі гірські вершини, вставляють у зачіски і носять за вухом...
Далеким предком олівця можна вважати головешку від багаття, якою первісна людина могла малювати на стіні печери.
З появою паперу стали потрібні засоби для письма: олівці, чорнило. Але носити з собою пляшечку з чорнилом, чекати, доки вони висохнуть, страждати від плям і поганої якості пір’я, що рвуть папір, обтяжливо. Тому з незапам’ятних часів ті, кому доводилося писати і малювати, експериментували – намагалися використовувати різні підручні засоби.
У Франції спробували змішати звичайну сажу від ламп з білою глиною – вийшов так званий паризький олівець, або «соус».
У XVI столітті їх випадково відкрили в Англії. Під час сильної бурі поривом вітру вивернуло величезне дерево, і на дні утвореної ями місцеві жителі виявили чорні блискучі камені.
Винаходом звичного нам простого олівця людство зобов’язане випадку. Якось власник чеської фабрики з виготовлення лабораторного посуду, такий собі Йозеф Гартмут, розглядав готову продукцію. Ненароком він упустив одну з чашок-тиглів. Осколок, пролітаючи, залишив на папері чіткий чорний слід. Гартмут з’ясував, що в глину був доданий порошок графіту, і почав експериментувати, змішуючи в різних пропорціях ці компоненти. У результаті народилися стрижні для письма, які їх творець назвав «кох-і-нор». Сталося це наприкінці XVIII століття.
В цей же час, незалежно від Гартмута, французький механік і живописець Н.Конте запропонував робити пишучі стрижні з суміші порошку графіту з глиною і поміщати їх в дерев’яну оболонку. Таким чином, в 1790 році і народилися олівці у формі, звичній для нас.
Цікаво знати, що простий олівець з показником твердості HB довжиною 17,5 см може намалювати лінію довжиною 56 км.
Кольорові олівці були винайдені в 1820 році, коли до графіту додали каолін (спеціальну масу з крейди та клею), а також барвники. Кількість кольорових олівців в наборах зазвичай дорівнює 12, або є кратним цьому числу, відповідно до міжнародної шкали відтінків Pantone.
Мабуть, в кожній бібліотеці є ці кольорові інструменти для творчості дітей! Наші маленькі користувачі дуже люблять малювати!

Дайте відповіді на запитання!
- Який колір олівців Вам найбільше подобається?
- Чому?
- Що Ви можете ним намалювати.Назвіть швидко п'ять слів. Спробуйте намалювати ці предмети.

ОГОЛОШЕННЯ

XVІ Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків «МОЇ ПРАВА: разом до перемоги»🎨 З нагоди Міжнародного дня захисту дітей український координаційний центр з підвищення правової освіти населення спільно з Українською молодіжною правничою асамблеєю, Благодійним фондом «Об’єднання світових культур», Українською асоціацією підтримки творчої молоді запрошують учнів закладів загальної середньої освіти України віком до 18 років взяти учать у XVІ Всеукраїнському конкурсі шкільних малюнків «МОЇ ПРАВА: разом до перемоги» 👫👫👫 Конкурс направлений на привернення уваги до порушених правах українських дітей, що постраждали від російської широкомасштабної збройної агресії проти України. Для участі у Конкурсі необхідно до 1 травня 2023 року надіслати конкурсну роботу (малюнок) разом з заявкою в електронному варіанті (у відсканованому форматі, JPEG), на електрону адресу uccplec@gmail.com (обов’язково зазначити в темі – «Мої права»).
Переможці Конкурсу отримають відзнаки та подарунки.


ЯДС
Сьогодні ми говоримо знову про безпеку життя і здоров'я.
Створено авторський мультиплікаційний фільм «Шлях до життя без насильства». За мотивами мультфільму також було розроблено комікс для дітей шкільного віку. Якщо ви зазнали будь-якого з видів насильства або розумієте, що існує загроза його скоєння, пам’ятайте, що найголовніше правило – НЕ МОВЧАТИ!
Для отримання екстреної допомоги необхідно звернутися за наступними номерами: 1. Екстрений виклик поліції 102 (цілодобово). 2. Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі +38068-548-76-11, +38050-661-74-11 3. Мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі 066-250-01-33.
4. Департамент у справах сімей та дітей Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області 098-839-11-61.

МУЛЬТФІЛЬМ
"Шлях до життя без насильства"


Тема уроку

На зустрічі ми зрозуміли,що не можемо рухатись далі. Бо не запам'ятали попередній матеріал.Тому ми повторювали.
На самоопрацювання:
- Перечитайте ще раз матеріал підручника на сторінках 86,87,88,89. У зошиті охарактеризуйте зону мішаних лісів. заповніть таблицю на сторінці 31. Якщо ви запишете всі дані таблиці, ви добре знатимете все про мішані ліси(Полісся).

Ну а матеріал,що повинні були розглядати сьогодні, на наступну зустріч залишимо.


Діяльність людей у зоні мішаних лісів .



Охорона мішаних лісів.


Працюємо у підручнику на сторінці 89 - 92.

МАТЕМАТИКА





На самоопрацювання:
Виготовте палетку з плівкової обкладинки зошита.

https://www.youtube.com/watch?v=aZaInjm124g



 Обчислення площі фігури за допомогою палетки.




МИСТЕЦТВО



















ЗАВДАННЯ: намалюйте свій малюнок улюбленим кольором !

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу