Математика

 

Вивчаємо переставний закон множення. Множення з нулем та одиницею

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Каліграфічна хвилинка. Написання цифр 0 та 1

2.Актуалізація опорних знань

3.Актуалізація знань учнів про назви виразів арифметичних дій: сума, різниця, добуток,частка.

Усне опитування.

— Які арифметичні дії ви знаєте?

— Якою арифметичною дією можна замінити множення?

— Як називаються числа при додаванні? множенні?

— Що показує перший множник? другий множник?

— Як називаються числа при відніманні? діленні?

— Якою арифметичною дією можна замінити ділення?

— Які математичні вирази ви знаєте? Як записати суму двох чисел? добуток? різницю? частку?

— Сформулюйте переставний закон додавання. Наведіть приклади.

4.Повторення переставного закону додавання. Гра «Знайди пару». 

5+4 = 4+5   

2.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота з математичними матеріалами

— Викладіть 4 групи по 2 квадрати. Порахуйте фігури. Складіть приклад на додавання та множення.

— Викладіть 2 групи по 4 кружечки. Порахуйте фігури. Складіть приклад на додавання та множення.

— Як змінилася кількість фігур? (Ніяк, вона однакова.) Чи було щось спільного у прикладах на множення? Чим вони різняться?

2. Дослідження (с. 111, № 2)

— Обчисліть значення добутків. Що цікавого можна помітити?

3. Актуалізація переставного закону додавання та перенесення на множення (с. 111, № 3)

— Порівняйте вирази, обчисливши їхні значення.

— Що цікаве можна помітити?

— Яким законом скористалися при додаванні? (Переставним законом додавання. Від переставляння доданків значення суми не змінюється. а + b = b + а.)

— Може, такий закон існує і для дії множення? Який вигляд він мав би? Що потрібно змінити в записі переставного закону додавання, аби отримати переставний закон множення? (

Треба змінити знак «+» на знак «•». Отримаємо: a • b = b • a.)

— Чи можемо застосувати переставний закон множення у порівнянні другої пари виразів?

— Сформулюйте переставний закон множення на основі знання переставного закону додавання.

Правило. Від переставляння множників значення добутку не змінюється. а • b = b • а. Числа можна множити в будь-якому порядку.

4. Засвоєння переставного закону множення

1) Дослідження. Робота за підручником (с. 111, № 4). Робота в парах.

— Скориставшись зразком, перевірте, чи виконується переставний закон множення для добутків.

2) Гра «Знайди пару». Робота в парах.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340


5. Ознайомлення з правилом множення числа 1 на будь-яке число та множення числа на 1. Дослідження (с. 111, № 5)

— Обчисліть значення добутку 1 • 8. (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8.)

— Порівняйте значення добутку і другий множник. Що цікавого помітили? (Вони рівні.)

— Обчисліть усі значення добутків першого рядка. Що можете сказати про розв'язування таких прикладів? (При множенні одиниці на число отримаємо те саме число.)

Проблемне запитання

— Як ви вважаєте, чи завжди при множенні одержуємо число, що дорівнює другому множнику? (Не завжди.) А коли? (У разі множення одиниці на будь-яке число одержуємо те саме число.)

— Користуючись переставним законом множення, обчисліть добутки чисел 8 і 1, 5 і 1, 3 і 1, 10 і 1. Який висновок зробимо? (При множенні будь-якого числа на 1 одержимо те саме число.)

— Складімо вираз-формулу зі змінною, що ілюструє вивчене: а • 1 = 1 • а = а.

6. Ознайомлення з правилом множення нуля на число і числа на нуль. Дослідження (с. 111, № 5)

Опрацьовується аналогічно до попереднього завдання.

Висновок. У разі множення нуля на будь-яке число одержуємо нуль. При множенні будь-якого числа на 0 одержимо нуль.

а • 0 = 0 • а = 0.

7.Логічна вправа «Правда чи ні?»

— Розгляньте малюнок і прочитайте судження. Поряд з істинним поставте цифру 1, а поряд із хибним — 0.

· На малюнку зображено зиму. (1.)

· Двері у будинок розташовані праворуч. (0.)

· Дерев більше, ніж кущів. (0.)

· У хаті тепло. (1.)

· У будці живе котик. (0.)

· За хатою густий ліс. (0.)

· Хата розташована далі від будки собаки. (1.)



3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Друкований зошит ст.35(126,127,128) доопрацювати.

Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Продовж речення»

· На уроці я навчився(лася)...

· Переставний закон множення говорить...

· При множенні на одиницю отримаємо...

· Якщо число помножити на нуль, отримаємо...

· Мені складно було зрозуміти...

· Я вже добре вмію...

· Хочу ще потренуватися у...



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу