26.02.21  Музичний карнавал птахів (І частина)



Вступ
Ви готові до продовження музичного карнавалу?
Сьогодні завітають на карнавал птахи!

Відгадайте загадки.
Він господар на подвір'ї,
Має різнобарвне пір'я,
Свою шапочку червону
Носить гордо, як корону.
Вранці як почне співати,
То не дасть нікому спати.

Загадка була про півника!

Має подружок гарненьких,
Білих, чорних і рябеньких,
Киньте зерняток, - за це
Кожна з них знесе яйце,
Їжте, діти, підкріпляйтесь,
Хто ці птахи, здогадайтесь.

Ця загадка була про подружок півника – курочок.

Слухайте наступну загадку!
Верби додолу хиляться,
Вражені їх красою.
В дзеркало озера дивляться,
Вигнувши шию дугою
Красені. Злегка гойдаються
На блакитній водиці,
Крилоньки склавши докупи,
Горді поважні птиці.
Звідки ці диво-птахи?
Чи, бува, не із казки?
Хто милувався ними,
То підкажіть, будь ласка!

А ця загадка була про прекрасних лебедів.

Відгадайте тепер останню!
Сіренька, плямиста
По лісу літає.
У піжмурки гратись
Усіх закликає.
У листі сховавшись,
Гукає: «Ку-ку!».
Діти, ви знаєте
Пташку таку?


Слухання. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». Уривок  https://www.youtube.com/watch?v=iHGBlB3cBxU
Півник, курочки, лебеді та зозуля… Всі вони будуть на карнавалі. Адже композитор Каміль Сен-Санс зобразив їх у своїй сюїті „Карнавал тварин”. Отже, на святі будуть не лише тварини, а й птахи!
Їхні образи та голоси змалює для нас музика.
Уважно послухайте музичну п’єсу і спробуйте здогадатися, кого зобразив композитор.

Як музика допомогла вам уявити пташиний двір?


Слухання. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». П’єса «Зозуля в хащі лісу»  https://www.youtube.com/watch?v=ck93SrAiFLI
Наступною ми прослухаємо п’єсу про зозулю, лісову пташку.
Багато хто з нас чув її в лісі. Напевне, мало хто знає, що зозуля співає із закритим дзьобиком, у неї роздувається лише горло. Від цього й виходить таке дивне ку-ку. На весь ліс чути!
Композитори дуже люблять передавати кування зозулі. Послухаймо, як це вийшло в Каміля Сен-Санса.

Що вас привабило у п’єсі «Зозуля в хащі лісу»?


Перегляд хореографічної композиції на музику К. Сен-Санса «Лебідь»https://www.youtube.com/watch?v=EhIisUlt1jU



Наступною ми прослухаємо королівську мелодію.
У птахів є свій король і королева. Це лебеді. На мелодію п’єси «Лебідь» Каміля Сен-Санса поставлений знаменитий балетний номер.
Зверніть увагу на те, як мелодія передає переливи хвиль, якими плавно по-королівськи пливе лебідь.
Каміль Сен-Санс
«Лебідь» (танцює Майя Плісецька)
За допомогою яких інструментів композитор створив образи птахів?
Як інструменти допомогли створити музичні портрети?


Творче завдання. Пластичний етюд «Птахи»
Уявімо себе птахами!
Нехай кожен уявить себе птахом, який йому подобається!
Пластикою тіла відтворіть рухи птахів, їхні настрій і характер.


Творче завдання. Гра «Голос зозулі» (Відлуння)
Пограймо у гру «Голос Зозулі» (або «Відлуння»). У подібну гру ми бавилися ще в першому класі.
Отже, уявіть себе в темному густому лісі. Ми чуємо голос зозулі, але не бачимо її.
Лісове відлуння підхоплює її голос, і невідомо, звідки він лунає: здалека чи зблизька.
Можливо, зозуля грається з дітьми, перелітаючи з місця на місце?
Погляньте на нотний стан і заспівайте пісеньку зозулі по черзі. Зверніть увагу на динамічні відтінки мелодії.


Продовження розучування пісні «Левеня»  (див. попередній урок)
Зараз ми пригадаємо і виконаємо пісеньку про левеня.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу